De kathedraal - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Edric - WaarBenJij.nu De kathedraal - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Edric - WaarBenJij.nu

De kathedraal

Door: Edric

Blijf op de hoogte en volg Edric

31 Augustus 2018 | Spanje, Burgos

Wat doe je als je in Burgos bent? De twee (ongetwijfeld prachtige) kloosters hebben we in ieder geval overgeslagen. Wat dan wel? Te beginnen met het Museo de Evolutión. Typefout? Moet zeker revolution zijn? Evolutie in het katholieke Spanje? Nou, het klopt echt. En het was een zeer interessant museum! Op nog geen 20 kilometer van de stad ligt Atapuerca, wellicht wel het belangrijkste opgravingsgebied wat betreft de primitieve mens in Europa. Hier zijn de oudste resten van West-Europa gevonden. Deze staan centraal in een modern opgezet en mooi vormgegeven museum. En niet onbelangrijk: alle informatie netjes in het Engels. Ook leuk: pelgrims krijgen korting, 65+ mag zelfs helemaal gratis naar binnen.

Het andere hoogte punt in absoluut de kathedraal. Deze is echt immens en -ik moet toegeven- prachtig van binnen. Echt één van de mooiste kerken die ik ooit het gezien. Hopelijk komt het op de foto's nog een beetje over.

Net nog even een snelle hap gehaald. Klein beetje geslaagd in 'Spanjaard worden', we hebben staand onze pinchos gegeten. Nu nog zover komen om daarna nog een tent te bezoeken. Maar ja, 21:30 is toch wel laat om te eten (aldus de Hollander)