Estella la Bella - Reisverslag uit Estella, Spanje van Edric - WaarBenJij.nu Estella la Bella - Reisverslag uit Estella, Spanje van Edric - WaarBenJij.nu

Estella la Bella

Door: Edric

Blijf op de hoogte en volg Edric

26 Augustus 2018 | Spanje, Estella

De eerste fietsdag zit erop. Ging verrassend makkelijk eigenlijk. Om 7:30 vertrokken, het winkeltje naar het hotel ging net open. Ideaal dus voor ons ontbijt. Even zoeken naar de juiste route, maar al snel reden we richting het dal van de Arga. Heerlijk groen, rustige weg, gieren die boven onze hoofden cirkelen. Geen overdreven pittige heuvels, de hele dag eigenlijk niet.
Het einddoel was Estella. Hier hebben we op goed geluk een hostel gezocht, bleek een schot in de roos. Net nieuw, met z'n achten op een kamer maar toch veel privacy. Stom toevallig bleek Snormans hier ook te slapen. Snormans komt uit Alphen aan de Rijn, bleek inmiddels 80 en was levend voorbeeld dat leeftijd tussen je oren zit. Interessante man, tijdmeting elkaar gepraat maar nooit gevraagd hoe hij heette...

Estella la Bella, het was inderdaad een mooi stadje. Hoogtepunt: het welverdiende biertje op het terras bij een mooie oude brug. Het terras beviel zo goed dat we feitelijk de lunch hebben overgeslagen. Via TripAdvisor zijn we s'avonds toevallig uitgekomen bij door Nederlanders gerund restaurant. Geen Piet Patat, wel een prima Pelgrimsmenu voor een tientje