Zo, de reis is begonnen - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Edric - WaarBenJij.nu Zo, de reis is begonnen - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Edric - WaarBenJij.nu

Zo, de reis is begonnen

Door: Edric

Blijf op de hoogte en volg Edric

25 Augustus 2018 | Spanje, Pamplona

De reis is begonnen, we zijn in Pamplona aangekomen.
Zelden zo'n comfortabele busreis gehad. Veel beenruimte, stoelen helemaal plat want maar 11 mensen aan boord. Plus 2 chauffeurs. Wij zijn de enige naar Pamplona, de rest stapt in Frankrijk uit. De chauffeurs hebben er zin in, de stops verlopen heel efficiënt. Met als gevolg dat de ruim voor schema aankomen in Pamplona

We zouden 9:15 aankomen, maar dat wordt 8:00. De chauffeurs zijn ook zo vriendelijk om ons wat dichter bij het centrum af te zetten. We zijn toch niet de enige; omdat we zo vroeg aankwamen in Saint-Jean vond iemand het onverantwoord om in het donker de Pyreneeën pas op te fietsen. We gaven hem helemaal gelijk.
Alle spullen op de fietsen en rijden maar richting hotel. Mooie rit, deels over zelfde traject als de wandelaars van de Camino. Veel te vroeg ook bij het hotel, kunnen pas om 12 uur inchecken. Geen probleem, fietsen achterlaten bij de bar (=incheckbalie), ontbijtje bij de bakker om de hoek en half uurtje lopen naar het centrum. Leuke stad, lekker druk op straat en vooral grappig om vanaf de stadsmuren de wandelaars een voor een binnen te zien druppelen. Onze eerste stempel gehaald bij de kathedraal en een voedzame lunch gehad. Nu ff siësta, nog wat bijslapen van de busreis. Wat we straks gaan doen... Ach dat zien we dan wel weer. Morgen gaat het dan echt gebeuren, op naar Estella.

Edit: weer de stad ingelopen, lekker rondgedwaald en wat tapas gegeten bij een barretje vlak bij het hotel