De allerlaatste dagen in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Rowville, Australië van Edric - WaarBenJij.nu De allerlaatste dagen in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Rowville, Australië van Edric - WaarBenJij.nu

De allerlaatste dagen in Nieuw-Zeeland

Door: Edric en Karen

Blijf op de hoogte en volg Edric

17 Maart 2012 | Australië, Rowville

Tja, we hebben een hoop geluk gehad met het weer deze vakantie en ook bij de wandeling in Mt. Cook National Park waren de weergoden ons goed gezind. We hadden een prachtig uitzicht op de besneeuwde top van de hoogste berg van Nieuw-Zeeland. Ook een aantal gletsjers waren goed zichtbaar. We hebben een mooie wandeling gemaakt naar het meer van de Hooker Glacier. In de verte zag je de gletsjer, op de voorgrond het meer met ijsschotsen. Daarna wilden we kea's (bergpapegaaien) spotten bij Kea Point, maar helaas hadden ze een dagje vrij genomen. Dachten we in het dorp toch eindelijk een kea te zien, bleek het een eend te zijn. Wat deed die nou weer op het dak van het hotel hoog in de bergen.... Na 5 uur wandelen kwamen we lekker moe weer terug in het hostel voor een welverdiende hamburger.

De volgende dag hebben we nog een korte wandeling gemaakt voordat de bus vertrok naar Christchurch. We kwamen pas 's avonds aan in de stad, maar wilden toch nog proberen of we iets van het centrum konden zien. Dit bleek onmogelijk: het hele gebied rondom de bekende kathedraal bleek afgezet. Er is nog steeds te veel instortingsgevaar na de aardbevig van iets meer dan een jaar geleden. En daarna vroeg naar bed, want het was een korte nacht. Om 4:00 alweer op en om 4:30 stond de shuttle naar het vliegveld klaar.
En daar sloeg de stress toe. Want we bleken de visumaanvraag voor Australie vergeten te zijn. Of we even $110 wilden lappen voor een visum.....Gelukkig waren ze erg behulpzaam en gaven aan dat we het ook (gratis) online konden aanvragen. Alleen haden we dan niet de garantie dat de aanvraag bijtijds verwerkt zou zijn, dit kon tot 5 dagen duren. We hadden geluk en in twee minuten hadden we ons visum binnen en konden we - net voordat de balie zou sluiten - toch nog inchecken.

De vlucht duurde maar 3,5 uur; in Melbourne waren we wel meer dan een uur kwijt voor de paspoort- en bagagecontrole.(snuffelhond) De oom van Edric stond al een tijd te wachten en ook de ochtendspits zat niet mee. 's Avonds op z'n Australisch lekker gebarbied en de hele familie kwam langs om de Dutchies te begroeten.

In Melbourne zijn we met tante en nichtje naar de Victoria Market geweest, de grootste overdekte markthal van het zuidelijk halfrond en we hebben kangeroes gespot in een park vlakbij ons logeeradres. Het leukste was echter de Zoo, vooral de apen waren zich lekker aan het uitsloven.
Inmiddels is het een drukke bedoeling geworden in huize Oudshoorn: de Australische oom en tante, de ouders van Edric, een (Nederlandse) tante en nicht en natuurlijk wij tweeen, plus nog de nodige inloop.
Vandaag is het de dag van de bruiloft, dus nu is het helemaal een drukte van belang.

• 18 Maart 2012 - 13:25

Larissa:

ahaaaa dat verklaart het telefoontje!! gelukkig is het allemaal (gratis) goedgekomen. Wat is de tijd daar ook alweer omgevlogen... Maar wat ik op de achtergrond hoorde klonk allemaal erg gezellig;) Ik hoop dat jullie de laatste dagen nog erg hebben genoten (en nog heeel even gaan genieten)! Een goede vlucht teruggewenst en doe iedereen de groetjes daar!

groetjes Laris

• 18 Maart 2012 - 13:26

Larissa:

ps. wanneer landen jullie op Schiphol??

• 20 Maart 2012 - 11:25

Alain En Marja:

Eindelijk bij het laatste verslag een reactie van ons. Wat een mooie reis met prachtige foto's. Welkom terug in Nederland en maar weer hard sparen voor de volgende vakantie.
    Hartelijke groetjes Alain en Marja

• 26 Maart 2012 - 12:11

Erik:

Ha Kaar, welkom terug in NL!

Wat een prachtige foto's! Ben komend weekend in DH, zal ik dan op de thee komen? Kun je me geïllustreerd bijpraten.

Groetjes