Zuidereiland - de eerste dagen - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Edric - WaarBenJij.nu Zuidereiland - de eerste dagen - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Edric - WaarBenJij.nu

Zuidereiland - de eerste dagen

Door: Edric en Karen

Blijf op de hoogte en volg Edric

06 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Inmiddels zitten we op het zuidereiland, in Te Anau om precies te zijn. Maar het had niet veel gescheeld of we waren hier niet beland, omdat het erg onzeker was of onze vlucht vanuit Wellington naar Queenstown door zou gaan. De bijnaam van Wellington is "Windy Wellington" en op onze vertrekdag deed de stad zijn naam eer aan: het was hondeweer met een heftige storm en heel veel regen. 3/4 van de vluchten werd geannuleerd, maar gelukkig vertrok onze vlucht met slechts 2 uurtjes vertraging.
In Queenstown was het lekker zonnig, hebben we rustig rondgewandeld, wijn geproefd in een winkel met een "wijntapsysteem" waar je 80 wijnen kon proeven. Je hoefde alleen maar een soort chipkaart erin te steken en na afloop af te rekenen. Tenslotte hebben we in een oude koeienstal Italiaans gegeten. De dag erop gingen we alweer verder naar Te Anau, de toegangspport naar het Fiordlands National Park. Hier valt jaarlijks tot 7 meter regen, maar ook hier hebben we een aantal mooie dagen gehad. We hebben een cruise-excusie gemaakt. Per bus, boot, bus en weer boot werden we naar Doubtful Sound gebracht, een prachtige fjord met de nodige wildlife (o.a. vinnen van dolfijnen, 1 pinguin! en zeehonden). Met het andere wildlife waren we minder blij, we hebben kennis gemaakt met de lokale zandvliegen, die klein en onschuldig ogen maar graag een hapje van toeristen lusten (auw!). Onderweg bezochten we nog een ondergrondse waterkrachtcentrale, waar we over de enige (ondergrondse) weg van het land reden waar je rechts moest rijden. Vandaag gingen we weer het water op; dit keer geen weidse fjord maar boottocht naar/door een grot met een prachtige "sterrenhemel". Hoe hongeriger de gloeiworden, hoe helderder ze oplichten. Zeer de moeite waard.

• 06 Maart 2012 - 08:49

Peter En Rina:

Hoi Edric en Karen,

Leuk zo'n verslag. Ook wij kunnen meepraten over zandvliegjes. Geniet nog van jullie reis en tot in Melbourne.

Groetjes,

• 06 Maart 2012 - 11:16

Irmin:

Vooral het wijntapsysteem klinkt zeer aanlokkelijk! Lekker ongestoord proeven :-).

Die gloeiwormen, hangt dat 'hongerig' samen met hoe lang geleden het is geweest dat de laatste groep toeristen is langsgeweest??

Veel plezier nog.

• 06 Maart 2012 - 16:25

Pauline:

Leuk verslag. Jullie houden ons zo goed op de hoogte van jullie belevenissen.

Geniet heerlijk verder!

• 06 Maart 2012 - 18:48

Marinka En Stephan:

Hi Edje en Karen,

Leuk om jullie verhalen te lezen. We volgen ook de mails van paps en mams, maar begrijp dat jullie weer andere dingen doen en inmiddels ook alweer uit Nieuw Zeeland zijn vertrokken. Doe iedereen de hartelijke groeten daar in Australië...

Klinkt in ieder geval goed!! Erg saai vergeleken met hier :-( Met ons gaat alles goed. Je neefje groeit hard, net als ik, mijn buik heeft nu de grootte van een voetbal.

Geniet van jullie reis en tot gauw,

liefs van ons

• 07 Maart 2012 - 09:31

Sabrina:

Hai Edric,

Nou zoals je het allemaal vertelt, is het blijkbaar super leuk daar!=)
    Nog twee weken te gaan, dus geniet nog van alle excursies en hopelijk ook het mooie weer - Hier valt het namelijk wat tegen (altijd maar bewolkt).

Veel plezier nog te komende tijd.

Tot snel!

Groetjes van ons allemaal (Manja, Carole, Anjali en ikke)

• 18 Maart 2012 - 13:11

Larissa:

zandvliegen.. auw. Gelukkig hebben jullie wel mazzel gehad met de lange wandeling op het Noordereiland die paps en mams rillend en doorweekt hebben moeten doorzetten!