Nederlands weer - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Edric - WaarBenJij.nu Nederlands weer - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Edric - WaarBenJij.nu

Nederlands weer

Door: Edric en Karen

Blijf op de hoogte en volg Edric

11 September 2005 | Australië, Melbourne

Vrijdag 9 september werden we 's ochtends door mijn oom in het centrum van Melbourne gedropt, terwijl hij met de oudjes de huurauto terug ging brengen naar het verhuurbedrijf (bij het vliegveld). Voor hem was dit een kort ritje... wij dachten er wat anders over. Naar het centrum was het "maar" 33 kilometer, naar het vliegveld ongeveer 80. Later hoorden we dat 's nachts bij de autoverhuur van een aantal auto's de benzine was afgetapt. De prijs van benzine is hier namelijk tot "schrikbarende" hoogtes gestegen, wel 85 eurocent per liter! (?)
Volgens alle inwoners van Melbourne is de stad veeel leuker dan Sydney. Wij vinden van niet. Voor een toerist heeft de stad veel minder te bieden. Het ziet er wat verlopener uit en het heeft niet echt grote trekpleisters. Op cultureel- en sportgebied heeft de stad wel meer te bieden.
De zaterdag daarna was DE grote dag: de bruiloft van Ed's neef. 's Ochtends werden we naar een hotel gebracht, waar we ons konden gereedmaken. Vervolgens gingen we per shuttlebus naar de nabijgelegen plek waar de bruiloft zou plaatsvinden: er was een "kapel", mooie tuin, receptieruimte en een zeer sfeervol aangeklede dinerruimte... zeer romantisch allemaal. Na het jawoord in de kapel en een lange fotosessie, voor het bruidspaar 4 uur in de kou, volgde een korte staande receptie en een heerlijke maaltijd. De sfeer zat er goed in. Zelfs Ed waagde een (kort) dansje op de dansvloer. Door de uitputting van deze ingespanning en Karen's 5 cm hoge hakken werd de afterparty maar overgeslagen en gingen we terug naar het hotel.
Na het ontbijt werden we weer met de auto afgezet, ditmaal bij een nabijgelegen station. Vanaf de buitenwijk was het nog een uur met de trein om in hartje centrum te komen. Het gebied met de Botanische tuinen en het oorlogsmonument zijn zeker een bezoekje waard, bij mooi weer dan... de ochtend was redelijk fris, 's middags werd het van kwaad tot erger. Aan het eind van de middag waanden we ons weer in ons kikkerlandje. REGEN! En niet te zuinig ook. Van het shoppen kwam zodoende ook niet veel meer terecht.
Morgen vertrekken we met de boot naar Tasmanie. Hopelijk nemen we de regen niet mee (al is de voorspelling voor de komende vier dagen nogal k*t).

• 12 September 2005 - 14:13

Erik:

Aha! Tasmanië, het land van Abel (doe de deur dicht) Janszoon Tasman: zeevaarder, ontdekkingsreiziger in dienst van de VOC.
    Zette o.a. Tasmanië, Nieuw-Zeeland, Tonga- en Fiji-eilanden op de wereldkaart. Werd de eerste Europeaan, die het hele Australische continent omzeilde!
    Geboren 1603 te Lutjegast, provincie Groningen.

Veel plezier daar nog!

• 13 September 2005 - 19:53

Elly:

Ik geniet echt van jullie reisverslagen.Overigens is het hier de afgelopen weken prachtig weer geweest voor de tijd van het jaar! Het nederlandse weer miste jullie zeker zo dat het naar Australie is vertrokken!De groeten aan "de oudjes" en veel liefs van Elly

• 18 September 2005 - 10:31

Martin:

heel leuk om al die verhalen van jullie te lezen. Ik heb net even een inhaalslag gemaakt en ik hijg nog na van die 5500 km in een keer. Wel ongelooflijk dat jullie zoveel dieren hebben kunnen zien. Daar kan geen dierentuinbezoek tegenop.Voorlopig toch wel de reis van je leven!!
    Tasmanie schijnt ook weer heel bijzonder te zijn, dus ik ben benieuwd wat jullie daar weer allemaal tegen komen.