De eerste twee weken zitten er bijna op.... - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Edric - WaarBenJij.nu De eerste twee weken zitten er bijna op.... - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Edric - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken zitten er bijna op....

Door: Edric en Karen

Blijf op de hoogte en volg Edric

25 Augustus 2005 | Australië, Rainbow Beach

Hallo lieve kijkbuiskindertjes,

we zitten nu ongeveer twee weken in Australie en het is hier geweldig! Na een lange vlucht zonder al te grote problemen zijn we zondag 14 augustus aangekomen in Cairns. Na een grondige quarantene-onderzoek (scanners, honden)kwamen we eindelijk aan bij ons hostel. Het was een prima hostel waar we 4 nachten zijn gebleven. Cairns is een heel gezellige stad met veel shops, eettenten en uitgaansgelegenheden. Erg geliefd bij de backpackers en Japanners. En niet alleen vanwege de stad zelf, vooral de omgeving heeft een hoop te bieden.
Maandag zijn we naar het Great Barrier Reef geweest om te snorkelen. In twee worden: onwerkelijk prachtig. Schitterende koralen, mooie vissen, schelpen etc. Net alsof je in een natuurdocumantaire rondzwemt. 's Avonds bij het hostel gebarbied (BBQ), met natuurlijk kangeroe en krokodil!
De dinsdag zijn we met Tanja (de gids) naar het oudste tropische regenwoud ter wereld gegaan. We hebben veel gewandeld, o.a. door de mangrovebossen (erg bijzonder) en hadden een boottocht over een krokodillenrivier.
Woensdag de auto opgepikt en een ritje gemaakt naar Kuranda, een leuk stad in de bergen. In een kleine dierentuin konden we de kangeroe en wallabies aaien (cute!)
Donderdag begon de lange reis naar het zuiden met Edric's vader als chauffeur. Door het tropische landschap met veel plantages (suikerriet, bananen, thee) en een lunch in de natste stad van Australie (Tully) kwamen we aan bij ons hostel in Townsville.
De volgende dag gelijk weer verder naar Airlie Beach, eveneens een leuke kustplaatsje en de poort naar de paradijselijke Whitsunday Islands. De zaterdag zijn we daar met een bootexcursie heengeweest. Whitehaven beach (wit zand, blauw water, geen zon..., wel een haai gezien) en tussen de koralen gesnorkeld (de vissen in je gezicht!). Maar het hoogtepunt van de dag waren 12 bultruggen (walvissen) waarvan een paar tot op 2 meter bij de boot kwamen. Een ervaring om niet snel te vergeten.
Zondag 21 augustus weer verder zuidwaarts naar Mackay. Onderweg een wanderling door het Eungella N.P., beroemd om de vogelbekdieren. En met heel veel geluk hebben we er midden op de dag een gezien. Een tip: ga niet naar Gecko's Rest in Mackay (ons hostel), het functioneerd namelijk ook als rehabilitatiecentrum/daklozenopvang/verzamelplek van verlopen types.
De maandag zijn we doorgereden naar ons motel in Rockhampton, met een interesante stop onderweg bij de Capricorn Caves. Hier kreeg je de gelegenheid om met alleen een kaars een smalle gang van de grot te verkennen, met Karen natuurlijk voorop.
de disndag weer een dag in de auto, ditmaal naar Rainbow Beach, met een stop in Childers, een typisch Australisch (wild-western) stadje.
In Rainbow Beach zitten we in een zeer luxe huisje dat alle verwachtingen heeft overtroffen. Twee badkamers, waarvan een met bubbelbad; afwasmachine, wasmachine en droger, wat wil je nog meer... Vanuit hier hebben we de dag daarna een fourwheeldrive-safari gemaakt naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld. Helaas geen dingo's gezien, wel lake McKenzie, het mooiste meer dat we ooit hebben gezien. Wit zand, helder blauw water, omringt door prachtige bossen... een klein paradijs.
Tot zover onze avonturen... in Rainbow Beach hopen we eindelijk een naar het strand te kunnen. Het weer is tot nu toe redelijk geweest. Het is hier natuurlijk winter, maar de temperaturen zijn aangenaam (boven de 20 graden). 's Nachts koelt het echter flink af. Ook hebben we veel bewolking gehad en bijna elke dag regende het wel eventjes. Nu is de zon echter doorgebroken, dus gaan we snel richting strand....

• 05 September 2005 - 12:23

Krijn:

He Ed! Dit is veel beter dan die witte mailtjes, ik dacht ff dat je aan het skiën was! Anyway, goed om te lezen dat het top is daar in Australië. Ideetje voor de reis voor het 3e lustrum?

• 05 September 2005 - 12:53

Erik:

Hee Ed,

Ik ben echt jaloers op je. Jij gaat altijd op van die exotische vakanties! Ga je nog wel even de Outback bekijken? Want je moet die kangeroes natuurlijk ook in hun natuurlijke omgeving zien.
    Maak er een mooie tijd van.