Dag 10 - de Appenijnen in - Reisverslag uit Gaggio Montano, Italië van Edric - WaarBenJij.nu Dag 10 - de Appenijnen in - Reisverslag uit Gaggio Montano, Italië van Edric - WaarBenJij.nu

Dag 10 - de Appenijnen in

Door: Edric Oudshoorn

Blijf op de hoogte en volg Edric

09 Juli 2020 | Italië, Gaggio Montano

Na ruim een week fietsen beginnen mijn billen steeds nadrukkelijker te verzoeken om een andere dagbesteding. Om mijn linker ik zit inmiddels een blaar. Rechts voelt ook niet echt meer lekker aan. Dat wordt dus nog een weekje schuifelen op mijn zadel, want het fietsen gaat gewoon door….
Vandaag was op papier een lange, zware dag. In de praktijk viel het allemaal wel mee. Er moest veel geklommen worden, maar nergens was het erg steil. De eerste 25 kilometer gingen over een prima fietspad wat op een oude spoorlijn is aangelegd. Ongemerkt maar je zo de eerste 100 hoogtemeters van de dag. Daarna begon het echte werk. Eerlijk gezegd had
ik iets meer voorgesteld bij het landschap. Dit gedeelte van de Appenijnen was een stuk minder ruig dan ik had gehoopt. Veel grasland, veel plekken ook waar je bij de boer Parmezaanse kaas kon kopen trouwens.
Na een lange klim kwam gelukkig ook de afdaling richting Gaggio Montana. Het was de enige dag op de route waar ik nog niks had gereserveerd, omdat ik niet zeker wist hoe zwaar het zou uitvallen. In het dorp vond ik gelukkig snel een prima hotel. Er bleek zelfs een micro brouwerij vlakbij te zitten. Helaas was die net dicht toen ik er aankwam. Bij de pizzaria in het stadje stonden de bieren gelukkig op de kaart. Zo viel mijn bier bijna net zo duur uit als mijn pizza…. Maar toegegeven, het was lekker Italiaans bier. En dat kom je niet zo vaak tegen.
Na het eten was het tijd voor….. een pubquiz. Met mijn (bijna ex-) TUI collega's was het ouderwets gezellig, ondanks de soms haperende wifi verbinding.

  • 11 Juli 2020 - 14:33

    Rina Oudshoorn:

    Fijn dat je de Appenijnen ook weer hebt overwonnen en heel gezellig dat je contact had met je TUI collega's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Gaggio Montano

Edric
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 12025

Voorgaande reizen:

29 Juni 2020 - 18 Juli 2020

Naar Rome

24 Augustus 2018 - 21 September 2018

Fietsen naar Santiago de Compostela

22 Februari 2012 - 20 Maart 2012

Nieuw Zeeland & Australie 2012

12 Augustus 2005 - 23 September 2005

Australie 2005

Landen bezocht: