Rorrschach en Maienfeld - Reisverslag uit Maienfeld, Zwitserland van Edric - WaarBenJij.nu Rorrschach en Maienfeld - Reisverslag uit Maienfeld, Zwitserland van Edric - WaarBenJij.nu

Rorrschach en Maienfeld

Door: Edric

Blijf op de hoogte en volg Edric

01 Juli 2020 | Zwitserland, Maienfeld

Soms moet je één stap terug doen om weer vooruit te kunnen. Dus naam ik het maar voor lief dat ik een uur terug moest fietsen, om bij de Duitse douane mijn portemonnee op te halen.
Om de verloren tijd in te halen, heb ik daarna de trein genomen naar Eglisau, dichtbij de plek waar ik eigenlijk de dag ervoor zou overnachten. Zodoende kon ik om 11:00 eindelijk mijn tocht weer vervolgen. Het werd een lange rit en uiteindelijk kwam ik om 17:00 aan in Rorrschach aan de Bodensee. Bijna 120 kilometer op de fiets gezeten. Nog steeds geen spectaculaire route, maar wel weer complimenten voor de Zwitsers en hun fietsroutes. Kan je blindelings op navigeren.
Daniel was mijn gastheer, ook al zo'n topper. Kwam gelijk met ideeën wat ik nog kon doen in het stadje. Om daarna te zeggen: ik breng je wel ff met de auto naar een heel mooi uitzichtspunt. En vervolgens heb ik nog met hem door Rorrschach gestruind. Wel jammer dat het lastig blijft om in het Duits een echt gesprek te kunnen voeren. Een van zijn restaurant tips was de pizzaria aan de overkant. En als catering medewerker had hij daar helemaal gelijk in.

De dag erop stond wederom in het teken van route nr. 2, de Rijnroute. Want, door te fietsen langs de Rijn maak je heel gestaag je hoogtemeters, zonder je het leplazarus te zweten. Allen, elk voordeel hep z'n nadeel: erg afwisselend is je uitzicht alleen niet…
Het grappige was wel dat de route drie keer de grens over ging. Eerst naar Oostenrijk, daar een terrasje gepakt in Feldkirch. Daarna naar Liechtenstein, daar heb ik…. uhhh…. een foto gemaakt van het bord bij de grens. Veel meer bijzonders was er echt niet te zien.
In Liechtenstein hoorde ik het al rommelen en inderdaad, het begon weer te regenen. Niet hard, de regen was ook. Iet het probleem. Maar het begon toch best stevig te waaien en natuurlijk had ik de wind tegen. Eenmaal weer in Zwitserland werd het weer droog.
Nu in het eerste hotel van de reis, in Maienfeld. Een klein maar wel leuk stadje. Twee kasteeltjes, mooi uitzicht over de wijnvelden, in ieder geval een lekkere plek om de benen te strekken. Ook eindelijk eens gekozen voor de Zwitserse keuken: vegetarische "Hausgemachte Capuns". Lang woord voor calorieënbom.

  • 04 Juli 2020 - 11:27

    Rina Oudshoorn:

    Een hele prestatie om zo'n afstand af te leggen, zeker na de late start. Leuke foto's en de Hundertwasser stijl is geweldig en overal te zien, Lekker vermoeid naar bed en eindelijk rustig slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Maienfeld

Edric
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 12028

Voorgaande reizen:

29 Juni 2020 - 18 Juli 2020

Naar Rome

24 Augustus 2018 - 21 September 2018

Fietsen naar Santiago de Compostela

22 Februari 2012 - 20 Maart 2012

Nieuw Zeeland & Australie 2012

12 Augustus 2005 - 23 September 2005

Australie 2005

Landen bezocht: