Dag 2 - van de regen in de drup - Reisverslag uit Klingnau, Zwitserland van Edric - WaarBenJij.nu Dag 2 - van de regen in de drup - Reisverslag uit Klingnau, Zwitserland van Edric - WaarBenJij.nu

Dag 2 - van de regen in de drup

Door: Edric

Blijf op de hoogte en volg Edric

29 Juni 2020 | Zwitserland, Klingnau

Wat een dramatische dag was dit. Dacht je dat je al het gestress wel had gehad. Vroeg opgestaan en gelijk naar het postkantoor. Want ik zat nog net de fietstas. Die zou ik naar huis kunnen sturen, of naar Rome. Bleek even duur, dus gekozen voor het laatste. Zal ongetwijfeld van pas komen als mijn fiets naar huis moet.daarna ontbijtje bij Uta, afscheid genomen en op de fiets. Zodra ik naar buiten stap gaat het miezeren. Later gaat het iets harder miezeren. En net als je denkt: "zal ik dan toch maar mijn regenpak aandoen" blijk je inmiddels behoorlijk doorweekt… laat dan maar zitten.
Maar zoals altijd komt na de regen zonneschijn. Zodra ik de grens over ben gestoken naar Duitsland ben ik maar gelijk gaan eten. Na de Turk van gisteren nu de Griek. Nu ik de buitenwijken van Basel met al haar industrie achter me heb gelaten, wordt het ook wat leuker fietsen.
Alleen, echt lekker fiets ik ook weer niet. De versnellingen lopen echt niet lekker. Na 60 kilometer vond ik eindelijk een fietsenmaker die wel open was op maandag. Zijn verdict: de ketting had veel te veel speling, dus nieuwe ketting en nieuw tandwiel achter. Feest… Maar wel goede service, hij is direct voor me aan het werk gegaan. Toen afrekenen…. Kut, waar is mijn portemonnee???? Nee toch, hij is weg! Maar hoe dan echt? Mijn spullen hebben maar kort onbeheerd buiten gelegen bij de fietsenmaker en ik heb maar één keer mijn portemonnee gepakt die dag. Gelukkig kon ik nog wel contactloos betalen met mijn telefoon en belde de fietsenmaker meteen de politie.
Eerst naar Klingnau, daar zat de politie. Daarna alle passen geblokkeerd en gebeld met de noodcentrale van BZ. Een kamer geboekt bij het enige hotel in het dorp. En toen zat ik er echt doorheen…
Maar tijdens mijn avondeten kreeg ik een verlossende mailtje: hij is gevonden en alles zat er nog in. Toch verloren in Laufenburg, waar ik geluncht had.

  • 04 Juli 2020 - 11:18

    Rina Oudshoorn:

    We weten gelukkig nu de goede afloop. Heel de familie leefde met jou mee toen je dacht dat je de portemonnee had verloren en de reis zou moeten afbreken. Gelukkig zijn er nog steeds eerlijke mensen en kon jij jouw reis vervolgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Klingnau

Edric
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 12027

Voorgaande reizen:

29 Juni 2020 - 18 Juli 2020

Naar Rome

24 Augustus 2018 - 21 September 2018

Fietsen naar Santiago de Compostela

22 Februari 2012 - 20 Maart 2012

Nieuw Zeeland & Australie 2012

12 Augustus 2005 - 23 September 2005

Australie 2005

Landen bezocht: